vatternrunttillhast

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Lantz - 30 juni 2012 17:43

Här kommer äntligen bilder på oss ihop  

Linnea och hennes mor Britt-Marie har varit på besök på ön idag.

Britt-Marie har fått vara fotograf idag och Elin & Linnea har pysslat lite.

         


Vi var ute på en skogstur idag.

Linnea har fullt upp med arbete nere i Skåne, de åker och tävlar i Tyskland imorgon så det fick bli en snabbvisit.

Hilma rids av kusken Frida nu såhär innan, det funkar jättebra och de trivs med varann!


Efteråt blev det tvättdax för hästarna och såhär kommer det se ut efter våra pass Vättern runt.

       


Ha det gott!

Kram Elin & Linnea

Av Elin Lantz - 30 juni 2012 08:15

Idag har jag (Elin) fått besked från Thule, de sponsrar oss med hästtransport!!

Helt fantastiskt! Och jättetrevlig personal har de också!

Den transporten vi kommer att få använda är i färgen silver/silver.

Stort tack till er så länge!

http://www.thule.com/sv-SE/SE/Products/Horse-Trailers

Håll utskik efter oss i september  

   


Har inte skrivit mkt på senaste men det betyder inte att projektet står still. Händer grejer hela tiden!

Våra två veckor under ritten kommer det hända massor här inne!

Imorgon kommer vi att finnas med i Värmlands tidningen. Jonna på tidningen hade hört talas om oss och kontaktade mig förra veckan.

Imorgon kommer Linnea till ön och då blir det massa fotografering  


Ha en trevlig helg allesammans!

Kram Elin


Av Elin Lantz - 25 juni 2012 20:21

Hej!


Hoppas alla haft en trevlig midsommar helg!
Tänkte att jag (Linnea) varken synts eller hörts här på bloggen på ett tag så tycker att nu är det dags att skriva vad jag haft för mig de senaste veckorna. Jag har varit ute på tävling med jobbet en hel del, då jag är tävligsgroom blir det mycket jobb ute i Europa. Nu sist var vi i Lähden (Tyskland) där vi kom totalt på åttonde plats av 38 fyrspann, inte så tokigt om jag får säga vad jag tycker  www.stenshill.se

På bilden nedan kan ni se pojkarna redo för prisutdelning och min kollega i den utstyrsel vi har när vi åker.

Nu till helgen kommer jag att befinna mig på Visingsö!

Minisemester som b.la kommer innefatta ridning av Hilma och fotografering tillsammans med Elin & Nero  


 


Ha det bäst!

//Linnea



Av Elin Lantz - 18 juni 2012 19:40

Nu har vi fått med oss två nya företagare till i September. Tusen tack!


Hos Stampenskvarn kommer vi att stanna till vid och få lunch tisdagen den 25:e september när vi passerar Hjo påväg mot Mölltorp.

www.stampenskvarn.nu 


Efter att vi övernatta hos Mölltorps ridsällskap den 25:e så kommer vi att rida till Olshammar och övernatta hos Olshammarsgården www.olshammarsgarden.com


Så nu fattas det bara ett övernattningsställe som behövs kring Hammar området.

Kommer försöka ha klart alla tider för de olika aktiviteterna i juli så ni kan boka upp redan nu vart ni kan träffa oss  


Kraaam Elin

Av Elin Lantz - 13 juni 2012 19:32

Idag när jag (Elin) kom hem så väntade ett paket hemma från Agria.

Vårt lokala Agriaombud Veronica Sörman var den första att kliva på vårt projekt, endast när det bara var ett litet litet frö i mitt huvud!

Veronica- Agria kommer att sponsra en del till våra hästar och till mig & Linnea under vår ritt runt Vättern.


Veronica är en fantastisk person som alltid är glad & trevlig och bra att ha o göra med!

Stort tack till dig att du ville vara med i vår satsning från början  


 


Nero har blivit riden i eftermiddags men Hilma har varit ledig idag. Ändå var hon vääldigt trött i hagen och ville inte vara med på kort, hängläpp och blundar sötisen. Aragon ville iallafall vara med på ett hörn  

             


Ha en bra kväll alla! 

Av Elin Lantz - 13 juni 2012 09:33

Idag är jag (Elin) och mina polare Nero & Hilma med i Jönköpings posten  


Här kommer lite bilder från gårdagen efter Nero & Hilmas arbetspass. Det är verkligen lycka att köra dessa sötnosar ihop, så lyhörda och fina  

Hästarna arbetar 5-6 dagar i veckan, varvat ridning med körning. Min systerdotter Tilde kommer att hjälpa till att rida Hilma i sommar.

De går på bete sen ca 1 månad tillbaka men kommer att ha semester i augusti.


Första kortet är på Nero, de andra tre på Hilma.

De är nyduschade efter dagens arbetspass och måste rulla mkt och länge  

       

Av Elin Lantz - 7 juni 2012 21:20

Idag fick jag (Elin) ett telefonsamtal från Värdshuset Vätterhästen i Hästholmen.

De är nu med i vår satsning "Vättern runt till häst". Vi kommer att äta och övernatta hos dem måndagen den 1:a oktober.


Stort tack så länge till er och jättekul att ni ställer upp!

http://www.hastholmen.se/ata.htm

Av Elin Lantz - 4 juni 2012 19:33

  


Hade besök hemma av Jnytt redan i april, så detta är ifrån då.

På torsdag kommer en annan reporter på besök och på måndag ska jag (Elin) träffa ytterligare en annan i Jönköping.

Det går bra nu  


Ha en trevlig kväll!

Rittens kalender

 

           

 

Till förmån för

 

I samarbete med:

Om oss

                      Elin                                

                                 Linnea

                     Nero 

                    Hilma

Huvudsponsorer

 

 

 

 

 

Sponsorer

 

 

 

Gudruns Sadelmakeri

 

Fingalstorps Islandshästar

 

 

 

 

 

 

 

 

Thomas Ahlstrand

 

Krokstorps gård

   

 

 

kryssetlanthandel

 

Malin Kleman

 

 

BERÄTTARDAGS 

 

 

 

 

   

Olshammarsgården

 

Wärdshuset Vätterhästen

 

Stampenskvarn

 

Vandra med varghundar 

  

 

 

 

 

     

   

 

  

Åbylund gård

 

 

 

 

 

 

    

   

   Kolsbro Häst & Fritid

 

 

   

       

 

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards