vatternrunttillhast

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin Lantz - 4 juni 2012 17:35

Nu har vi fått tag på en toppentjej som ska köra vår följebil från   under vår ridresa 


Hej!

Mitt namn är Kristina Jonsson och jag är 31 år. Bor i Tidaholm med min hund Kima. Jag kommer från Bankeryd som ligger ca 1 mil från Jönköping.
För mig var det naturligt att välja Tenhults Naturbruksgymnasium inriktning häst då jag alltid haft intresse för hästar.

Hur jag kom i kontakt med Bengtsgården:
År 1997 så fick jag nys om att de hyr ut sina hästar på Bengtsgården, Visingsö under vinterhalvåret. Och då åkte vi (jag och min pappa) dit och tittade skulle kolla på en av dem. När vi kom till hagen så kom det 6 st nordsvenskar ut ur skogen. Jag fick provrida en av dem och den följde med mig hem :-) Det blev så att jag köpte hästen och hade honom i 6 år.
2004 tog jag åter kontakt med dem på Bengtsgården och frågade om jag fick jobba för dem. Och jag körde remmalag (guidad tur med häst o vagn) sommaren -04 och -05.
Sen dess har vi hållt kontakten :-)

Efter gymnasiet jobbade jag som ridledare för handikappade barn och vuxna vilket var både roligt och lärorikt. Har även jobbat med travhästar vilket innebar arbete i stall, körning följa med på tävlingar mm. Har gått frivilligutbildning för totalförsvaret/hemvärnet, behörighet C. Jag har även gått yrkesförarutbildning i Tidaholm där jag tog CE behörighet.

Ett annat stort intresse jag har är armbrytning, som bäst har jag kommit 2:a i SM 2008. Samma år kom jag 5:a på EM som då gick i Norge.


I vintras så tog jag ju mitt CE kort och sen föll det sig att jag pratade med Elin för lite drygt en vecka sen. Vi kom och prata om körkort och då frågade hon mig om jag va intresserad att köra dem under deras ritt i september? Självklart va jag intresserad :-)

Hoppas vi ses ute i sommarSverige senare i år!

Hälsningar Kristina

 



Rittens kalender

 

           

 

Till förmån för

 

I samarbete med:

Om oss

                      Elin                                

                                 Linnea

                     Nero 

                    Hilma

Huvudsponsorer

 

 

 

 

 

Sponsorer

 

 

 

Gudruns Sadelmakeri

 

Fingalstorps Islandshästar

 

 

 

 

 

 

 

 

Thomas Ahlstrand

 

Krokstorps gård

   

 

 

kryssetlanthandel

 

Malin Kleman

 

 

BERÄTTARDAGS 

 

 

 

 

   

Olshammarsgården

 

Wärdshuset Vätterhästen

 

Stampenskvarn

 

Vandra med varghundar 

  

 

 

 

 

     

   

 

  

Åbylund gård

 

 

 

 

 

 

    

   

   Kolsbro Häst & Fritid

 

 

   

       

 

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards